Satakunnan hyvinvointialue

Hyvä Satasairaalan tehyläinen!

Edunvalvonnan vaiherikas vuosi on pian päätöksessä. Uuden vuoden alkaessa siirrymme kaikki uuden työnantajan, Satakunnan hyvinvointialueen palvelukseen. Muutoksia totuttuun on luvassa vähitellen. Alkuvaiheessa tärkeintä on, että potilaat saavat hoitoa ja työntekijät palkan.

Keskeneräisyyttä ja virheitäkin joudumme varmasti sietämään. Vuodenvaihteen mahdollisia häiriötilanteita varten on tehty varautumista. Jokaisella työpaikalla luodaan varmasti myös oma toimintamalli, miten häiriötilanteita käsitellään. Esihenkilösi kertoo siitä.

Palkanmaksun varmistamiseksi on tehty erilaisia varajärjestelmiä, jos jostain syystä virheitä siinä ilmenisi. Ole itse aktiivinen ja tarkista heti verkkopalkkalaskelmasi, kun saat sen näkyviin. Tammikuun palkanmaksun päivä on 13.1.2023 (vakituiset) ja 31.1.2023 (määräaikaiset). Palkkalaskelma näkyy jo useita päiviä aiemmin pankin palkkatiedoissa (CGI).

Olethan ottanut jo käyttöön uuden sata.fi- sähköpostin. Sen käytön myötä pääset myös Satakunnan hyvinvointialueen intraan, Sataseen. Siellä on paljon hyödyllistä tietoa siirtymään liittyen. Jos Tehyn jäsenrekisterissä yhteystiedoissasi on työnantajan sähköposti, käy korjaamassa uusi sähköpostiosoite myös sinne.

Jos Tehyn jäsenmaksu on työnantajaperinnässä, maksu jatkuu ennallaan myös hyvinvointialueella eikä edellytä sinulta mitään toimia.

Paikallisten sopimusten osalta (hälytysraha, pitkät työvuorot ja vuorokausilevon lyhentäminen) tiedotamme vielä ennen vuoden vaihdetta.

Me luottamusmiehet ohjaamme ja autamme Sinua myös tässä muutoksessa. Ole yhteydessä.

Leena Jokinen-Anttila 044 707 9318
Janne Maja 044 707 9317
Karoliina Tala 044 707 9316

sähköpostit: etunimi.sukunimi@satasairaala.fi sekä etunimi.sukunimi@sata.fi

Hyvät Satasairaalan tehyläiset!

Valmistelut Satakunnan hyvinvointialueen organisaation rakentamiseksi ja toiminnan käynnistämiseksi etenevät ja tahti tulee vain kiihtymään vuoden loppua kohden. Toimialajohtajat ovat aloittaneet tehtävissään ja seuraavaksi valitaan henkilöitä vastuualueille.

Me kaikki Satasairaalan tehyläiset siirrymme liikkeenluovutuksella, vanhoina työntekijöinä, olemassa olevin työsuhteen ehdoin uudelle työnantajalle, Satakunnan hyvinvointialueelle 1.1.2023.

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Mikä työpaikalla muuttuu?

Mitä työssäsi muuttuu? Kuka on pomosi?

Mitä ohjeita noudatetaan? Mitä tapahtuu vuosilomille, entä työaikapankin tunneille?

Koska palkka maksetaan? Voiko palkanmaksuun luottaa?

Kysymyksiä on varmasti enemmän kuin vastauksia.
Vastauksiakin saamme valmistelun edetessä.

Tässä vinkkejä tiedonsaantiin:

Työnantaja tiedottaa muutoksista ennen siirtymistä uudelle työnantajalle! Esihenkilöitä on koulutettu ja koulutetaan. He ovat avainhenkilöitä tiedon jakamisessa esim. osastotunneilla.

Henkan etusivulla on linkki Hyvinvointialue. Seuraa tiedotuksia siellä ja tilaa henkilöstön uutiskirje. Henkilöstön virtuaaliset kahvitilaisuudet ovat lyhyitä tietoiskuja ajankohtaisista aiheista. Linkin kahvitilaisuuksiin löydät Henkasta. Tallenne säilyy  aina kaksi viikkoa, joten voit katsoa esityksen sinulle sopivaan aikaan. Valitse itseä
kiinnostavat aiheet.

Tehyn sivuille on koottu työsuhteen keskeisiä asioita hyvinvointialueelle siirryttäessä. Lue tästä

Luottamusmiehet vastaavat mielellään kysymyksiin ja auttavat tiedonsaannissa!

Yst. Mia Sorila,
Tehyn Satakunnan Sairaanhoitopiirin piiritoimikunnan pj,
Tehyn Satakunnan keskussairaalan ao 250 pj,

Satakunnan hyvinvointialue valmistellaan

Valmistelussa parannetaan ihmisten peruspalveluja.

Samalla sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestäminen siirretään kunnilta hyvinvointialueiden vastuulle.

Satakunnan hyvinvointialue järjestää Satakunnan sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palvelut 1.1.2023 alkaen.

Ole ajan hermoilla.
Tiedä mistä puhutaan.
Tiedä mitä tapahtuu.

Tutustu satasoteen tästä