Tervetuloa Tehyn Satakunnan keskussairaalan ao 250 kotisivuille!

Iloa yhdessä toimimisesta.

Torstaina 25.4.24 oli ammattiosastomme sääntömääräinen kevätkokous.

Kokouksessa käsittelimme sääntömääräiset asiat sekä päätettiin tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä ammattiosaston hallitukselle. Kokouksessa kuulimme myös edunvalvonnan ajankohtaisista asioista. Kokouksessa käsittelimme myös ammattiosaston tulevaa isoa muutosta.

Satakunnan alueella on valmisteltu ammattiosastorakennemuutos yhdessä muiden alueen ammattiosastojen sekä Tehyn toimiston kanssa. Yhteisen muutossuunnitelman mukaisesti Tehyn Satakunnan keskussairaalan ammattiosaston kevätkokoukselle esitettiin sääntömuutos, jolla ammattiosaston nimi muuttuu Tehyn
Satakunnan ammattiosasto ry:ksi ja sen toiminta-alueena ovat Satakunnan hyvinvointialueen sekä Satakunnan alueen kaupunkien ja kuntien toimipisteet. Ammattiosaston säännöt ovat Tehyn valtuuston hyväksymien mallisääntöjen mukaiset ja Tehyn toimiston valmistelemat. Kevätkokous hyväksyi ammattiosaston uudet säännöt esitetyn mukaisesti. Olet jo aiemmin saanut asian tiimoilta viestiä ja lähitulevaisuudessa saat lisäinfoa Tehyn taholta.

Tällä muutoksella halutaan parantaa jäsenten paikallista edunvalvontaa ja selkeyttää neuvottelutoimintaa niin hyvinvointialueella kuin kuntasektorilla. Jäsenille suunnattua toiminnan organisointia olemme jo miettineet yhdessä niin, että jäsentoiminta saadaan järjestettyä jatkossakin eri puolilla ammattiosastoa. Luottamusmiehet auttavat työpaikoilla jäseniä entiseen tapaan. Ammattiosastot käynnistävät hallitusvaalin syksyllä heti muutoksen toteuduttua, joten sinulla on mahdollisuus päästä mukaan tekemään yhdessä tehyläistä paikallista toimintaa!

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Hyvä Satakunnan hyvinvointialueen tehyläinen!

Satasessa on ollut 5.2.2024 tiedote palkkalaskelmien välittäjän vaihtumisesta. Toivottavasti tieto on jo tavoittanut mahdollisimman monet. Tässä vielä muistutus asiasta.
Kerro muutoksesta myös työkavereillesi!

Valitse verkkopankissa välittäjäksi SD Worx (Aditro)!

Sarastian käyttämä palkkalaskelmien välittäjä on vaihtunut 7.2.2024. Palkkalaskelmat toimitetaan jatkossakin samaan tapaan verkkopalkkapalvelun kautta työntekijöiden oman pankin verkkopalveluun. Palkansaajan tulee valita jatkossa verkkopalkkaoperaattoriksi SD Worx (Aditro), jotta uudet palkkalaskelmat löytyvät vaihdoksen jälkeen verkkopankista. Muutos koskee palkkalaskelmia 7.2.2024 jälkeen.

Muutoksen myötä palkkalaskelman ulkonäköön saattaa tulla pieniä muutoksia. Palkkalaskelmien toimittamiseen postitse ei tule muutoksia. Vanhat verkkopalkkalaskelmat löytyvät muutoksen jälkeenkin vanhasta paikastaan verkkopankissa. Muutos ei vaikuta rahaliikenteeseen eli koskee ainoastaan verkkopalkkalaskelmien toimittamista ja näkymistä verkkopankissa.